Witamy ponownie! W tym tygodniu zachęcamy was do integrujących zabaw kolorami.
Dziś chciałybyśmy poprosić rodziców, aby pomogli dzieciom wykonać instrument muzyczny, który będzie nam potrzebny do przeprowadzenia zabawy
Do pojemnika np.: po kawie lub innego bezpiecznego pojemnika plastikowego wkładamy różnej wielkości nakrętki i zamykamy tak, aby potrząsając nimi zagrały do wtóru piosenki.
Piosenka: ,,Kolorowe kółka w mojej puszce noszę,
dużo różnych kółek tu schowanych mam.
Choć jedne są duże, a drugie są małe,
wzorek z nich ułożę, ułożę go sam”.
Do śpiewanej piosenki potrząsamy wykonanym instrumentem tak, by stworzyć rytm.
Następnie proponujemy zabawę na temat: ,,Kółka małe, kółka duże” – wysypujemy z pojemnika nakrętki i układamy z nich kompozycje, następnie oddzielamy kółka duże od małych.
Dzieci mogą porównywać, których jest więcej, a których mniej oraz określać, jaki mają kolor.
Po zabawie możemy zrobić ćwiczenia oddechowe z bańkami mydlanymi. Rodzic może przygotować dziecku kubek z mydlinami i rurkę do robienia baniek oraz pokazać, jak robimy bańki.
W trakcie tej zabawy mówimy dzieciom wierszyk:
,,Barwne, małe i duże bańki mydlane,
unoszą się, lecą i spadają jak zaczarowane …
Kolorowe jak tęcza, ciągle ich przybywa,
lecz za chwilę spadną, prysną”.
Po mydlanej zabawie możemy namalować kredką lub flamastrem bańki mydlane, różnej wielkości jednolitym ruchem ręki.
A teraz posłuchajcie piosenki o kolorowych kredkach. Gdy spotkamy się w przedszkolu, to razem ją zaśpiewamy. 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=W_M5PTTPScs
Pozdrawiamy was!
Pani Ola i pani Beatka!
Przypomnijcie sobie jak liczymy po angielsku do trzech: one, two, three! Pomoże wam w tym piosenka o misiach. Później opowiedz, co robiły misie?