Marzec

W pierwszym tygodniu uważnie obserwowaliśmy przyrodę – staraliśmy się odszukać oznaki nadchodzącej wiosny. Nasze obserwacje zapisywaliśmy w kalendarzu pogody. Rozmawialiśmy o wiosennych zmianach przyrody – powracających ptakach, pierwszych wiosennych kwiatach, pączkach na drzewach, baziach. Utrwalaliśmy znajomość nazw dni tygodnia. Przypomnieliśmy sobie, jak ważne jest ubieranie się zgodnie z warunkami atmosferycznymi. Wyjaśniliśmy sobie znaczenie powiedzenia „w marcu jak w garncu”. W zrozumieniu tego przysłowia pomogło nam codzienne obserwowanie zjawisk pogodowych i zaznaczanie ich za pomocą symboli na kalendarzu pogody. Przedszkolaki poznały nazwy pierwszych wiosennych kwiatów. Na pierwszych marcowych spacerach obserwowaliśmy zmiany zachodzące w mijanych ogródkach. Widzieliśmy pąki liści i pierwsze przebiśniegi, co jeszcze bardziej utwierdziło nas w przekonaniu, że wiosna tuż, tuż. Wiedzieliśmy już, że przy tak zmiennej marcowej pogodzie ważne jest, aby dobrać odpowiedni ubiór. Dzieci oglądały cebule kwiatów: hiacyntów, tulipanów i szafirków oraz cebulę – warzywo. W sali założymy naszą małą hodowlę, posadzimy cebulki, posiejemy rzeżuchę i codziennie je podlewając, będziemy obserwować zachodzące zmiany. Dzięki temu dowiemy się, jak bardzo rośliny potrzebują światła, wody i odpowiedniej temperatury, aby pięknie rosnąć. Przekonaliśmy się, że wiosna to pracowita pora roku. Rozmawialiśmy z przedszkolakami o porządkach i pracach, które wykonuje się wiosną w ogródkach. Oglądając ilustracje przedszkolaki dowiedziały się, jakich narzędzi używa ogrodnik.Rozwijały umiejętności plastyczne tworząc wspaniałe prace. Uczyliśmy się nowych piosenek, przedszkolaki rozwijały swoją samodzielność, umiejętności grafomotoryczne, matematyczne i językowe.


Notice: Undefined variable: comments_view in /home/przedszkole1/domains/przedszkole1.d2.pl/public_html/wp-content/themes/fascinate/single.php on line 74
Powrót na górę